fbpx

Pakiet libgdx możecie ściągnąć ze strony libgdx.badlogicgames.com Wystarczy pobrać plik gdx-setup.jar stąd. 

Zapisz pobrany plik w swoim katalogu np. „moje_projekty„. Nazwa katalogu nie powinna zawierać spacji.

 

Generowanie projektu

 

Dzięki pobranemu plikowi wygenerujemy projekt. Będąc w katalogu kliknij prawym przyciskiem myszy, aby otworzyć menu i wybierz „Otwórz w terminalu

Na Windows 10 możesz to zrobić w podobny sposób wybierając z menu uruchomienie powershell.

Powinien otworzyć się terminal którego ścieżka jest ustawiona na twój katalog. Następnie wpisz:

java -jar gdx-setup.jar (i naciśnij enter)

 

Pojawi się okno generatora

Na systemie Windows ścieżka do Android SDK, może wyglądać tak:
C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk

Zaznaczone miejsca jak: nazwa, nazwa pakietu, nazwa klasy oraz katalog docelowy, możesz zmienić pod kątem swojej aplikacji. Przy pierwszym uruchomieniu najlepiej zostaw tak jak są.  Warto odznaczyć elementy, których nie będziesz na razie używać jak np. html, ios, box2d. Zwróć uwagę na ustawioną ścieżkę Android SDK czy jest prawidłowa. Następnie naciśnij generuj.

Przy pierwszym uruchomieniu może trochę to potrwać bo instalator ściąga odpowiednie pakiety. Jeżeli zobaczysz w okienku tekst jak poniżej to znaczy, że generowanie jest zakończone i możesz zamknąć okno.

 

Importowanie projektu

 

Uruchom Android Studio. W okienku wybierz Import project (Gradle, Eclipse ADT, etc.) 

Jeżeli nie pojawiło się to okno to prawdopodobnie otwierałeś już jakiś projekt wcześniej – zamknij go z górnego menu: File -> Close Project

 

Pojawi się okno wyboru katalogu. Odszukaj swój wygenerowany katalog – powinien być widoczny z zieloną ikonką (gradle).

Jeżeli masz problem z odnalezieniem katalogu na Pulpicie to przenosi do niego druga ikonka od lewej.

Wybierz katalog i naciśnij OK.

 

Możliwe błędy

Powinno otworzyć się okno programu. Pliki projektu muszą się zaindeksować, więc może chwilę potrwać. Na tym etapie może pojawić się kilka błędów.

 

The minSdk version should not be declared in the android manifest file

Jeżeli zobaczysz ten komunikat wybierz „Open Manifest File” lub znajdź go w „android/manifests/AndroidManifest.xml

<uses-sdk android:minSdkVersion="9" android:targetSdkVersion="27" />

Usuń powyższą linię, zapisz – wybierz Try Again

 

Aktualizacja Wtyczki Grade

Jeżeli zobaczysz takie okno najlepiej wybrać Don’t remind me again for this project (żeby więcej nie oglądać tego okna)

 

Konfiguracja projektu

Projekt jest standardowo skonfigurowany do uruchamiania na androidzie, żeby uruchomić go na komputerze potrzebujemy ustawić kilka rzeczy.

Wybierz na górnym pasku android, a następnie Edit Configurations…

Jeżeli nie widzisz pola android, to prawdopodobnie jest jeszcze jakiś błąd w ustawieniach projektu lub musisz trochę poczekać bo wszystkie pliki się jeszcze nie zindeksowały.

 

W otwartym oknie wybierz ikonkę plus, otworzy się menu – wybierz „Application

 

Ustaw zaznaczone miejsca i naciśnij Apply / OK

 

 

Uruchomienie projektu

Teraz powinien pojawić się przycisk Desktop, obok zielony przycisk „play” Wybierz go, żeby uruchomić testowy projekt (czasem trzeba to zrobić dwa razy).