Pygame to moduł ułatwiający pisanie gier w pythonie lub po prostu miejsce do eksperymentowania z grafiką i animacją. Poniżej kilka wskazówek jak zainstalować i używać pygame.
Instalacja
Jeżeli mamy prawidłowo zainstalowanego pythona z modułem pip wystarczy wpisać w konsoli windows.
pip install pygame
Jeśli wystąpią problemy z odnalezieniem pip, można spróbować:
python.exe -m pip install pygame
lub podać pełną ścieżkę do pythona, przykładowo:
c:\Python34\python.exe -m pip install pygame
Jak zacząć?
Żeby ułatwić pracę z pygame przygotowaliśmy prosty szablon w którym możecie łatwo dodać swój kod, np. rysowanie linii, prostokątów. Więcej informacji znajdziecie w oficjalnej dokumentacji https://www.pygame.org/docs/
#https://www.pygame.org/docs/ import pygame # ustawienia pygame pygame.init() # inicjalizacja pygame screen = pygame.display.set_mode([800,600]) # stworzenie ekranu / okna pygame.display.set_caption("Witaj w Pygame!") # ustawienie nazwy okna clock = pygame.time.Clock() # clock czyli zegar # tutaj umieść swoje początkowe zmienne lub ustawienia while True: # główna petla programu clock.tick(30) # zegar ustawia ilość klatek na sekunde # tutaj nasłuchujemy wydarzeń for event in pygame.event.get(): # użytkownik coś zrobił if event.type == pygame.QUIT: # jeżeli wydarzenie to zamknięcie okna exit() # zamykamy program pythona # to jest miejsce na dopisywanie kolejnych warunków sprawdzania wydarzeń # zaczynamy rysowanie screen.fill((0,0,0)) # najpierw wypełnij ekran kolorem (R, G, B) # tutaj dopisz kolejne polecenia dotyczące rysowania pygame.display.flip() # wyświetla wszystkie stworzone wcześniej elementy na ekranie #koniec petli